vrijdag 8 mei 2009

Tuin van de Bibliotheek Mukdahan

Hier het beloofde vervolg van de zoektocht naar de voorouders van de Oosters Korthaar en de Siamezen.

De bibliotheek van Mukdahan blijkt ook nog een tuin te hebben met o.a. uit een soort buxusplanten die in vorm gesnoeid zijn. Het is erg leuk om te zien, maar zoals je op deze foto ziet, olifanten en een paar vogels op de achtergrond, maar géén kat te bespeuren, terwijl de kat net zoals de olifanten, in Thailand als heilige dieren worden beschouwd. Het wordt hoog tijd de bibliotheek binnen te gaan.


Daar moet toch iets te vinden zijn over de Siamees!

Dit is de eerste kast die je ziet als je deze bieb binnenkomt.
Een indrukwekkende gouden kast met goudkleurige boeken.Mispoes!! Niets van dit alles. Zover ik het kan begrijpen van de bibliothecaris, staan daar de wetboeken in en informatie over het koningshuis, maar niets over heilige katers.
Naast deze boekenkast staat nog een speciale kast met boeken over Koning Bomibul, Koningin Sirikit en vooral over de oudste prinses. De Thais zijn dol op hun Koning. Waar je ook komt, in een winkel, bij mensen thuis, er hangt toch zeker één of meerder afbeeldingen van Koning Bomibul en zijn familie.
Iedere avond wordt er op de televisie zeker wel een half uur besteedt aan het Koninklijk huis. Er is dan te zien wat ze die dag allemaal gedaan hebben, zoals het bezoeken van ziekenhuizen, scholen en het openen van beurzen, vooral op agrarisch gebied.



Dus nu maar verder zoeken wat de bieb nog meer heeft.



















Op de linker foto is nog een kast te zien gewijd aan de Koninklijke familie en op de rechter foto is het Interneteiland te zien van de bieb van Mukdahan.

Mijn medebewoners gaan nu klagen dat ik een virus opgelopen heb en dat ik lichtelijk computergestoord aan het worden ben, dus helaas beste volgers van mijn weblog, ik moet stoppen, maar morgen ga ik weer verder met mijn verhaal,dat beloof ik jullie.
Tot morgen!!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Annet,

    In Mukdahan hebben ze tenminste wel een echt internet "eiland"!
    Leuk om wat van je foto's te zien.

    Groet, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey

    Je familie en ook ik staan versteld van jou.
    Je hebt de smaak te pakken.
    Het is maar goed dat ze hier niet iedere dag films over de koninging en maxima laten zien. Zou echt gaan vervelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha wordt wel steeds nieuwsgieriger. Erg leuk gedaan en mooie foto's.

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen