maandag 13 juli 2009

Ding 23 Evaluatie

Er is één favoriet ding wat er bij mij boven uit steekt en dat is twitteren. Zeker waar mijn liefhebberij naar uitgaat, katten en dan in het bijzonder de Orientals, de siamezen etc. heb ik al veel kennis en ook vrienden mee opgedaan. Ik vind het heel fijn kennis gemaakt te hebben met iemand die Korats heeft, ze zijn vrij zeldzaam en het is daarom heel bijzonder met zo iemand in contact te komen. Helaas is één van de 2 Korats erg ziek en de eigenaar maakt zich heel veel zorgen. Dat doet je toch wel wat, ik twitter dagelijks met deze man en dan leef je toch wel met zo iemand mee.
Een weblog maken, RSS-feeds gebruiken, online-kantoortoepassingen om documenten met elkaar te delen, Delicious, Last.fm, Dizzie.nl, LibraryThing en haha, catster, ik vind het echt een verrijking voor het werk, maar zeker ook persoonlijk.
Ik hoop dat het bibliotheekwerk in de toekomst steeds meer gebruik gaat maken van al die 2.0 mogelijkheden, en zoals ik het in mijn vorige stukje al heb aangekaart dat wanneer je voor je klanten deze diensten in wil zetten, dit toch op een zo'n eenvoudige en aantrekkelijke manier te doen.
Ik vond het heel leuk om de 23 dingen te doen, maar het was wel aanpoten, ik ben nog zeker niet klaar en ik ga er zeker overal nog eens goed naar kijken en op mijn gemak nog alles eens doorlezen.
De 23 dingen hebber er voor gezorgd dat ik nu iedere dag thuis aan de computer zit en mijn medebewoners het allemaal niet zo leuk vinden dat ik nu zoveel achter de computer zit.
Ik heb het wel met erg veel plezier gedaan en dat had ik zeker toen ik eraan begon niet gedacht, zeker toen het net zulk prachtig weer was en ik eigenlijk liever in de tuin wilde werken!

3 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat je het een nuttige en plezierige cursus vond, ondanks de tijd die het kost.

    Twitterze nog... je bent één van de weinigen die meteen zo enthousiast is. Leuk!

    Proficiat Annet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annet,

    Gefeliciteerd. Leuk om te lezen dat je door deze cursus nieuwe contacten hebt gekregen. Succes met de katten, het twitteren en de rest van de dingen.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helemaal enthousiast!! Leuk hoor! Proficiat en tot donderdag?

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen