zondag 12 juli 2009

Ding 21 Sociale bibliotheekcatalogi

Na van alles uit te proberen hier mijn ervaringen in het zoeken in de catalogus van de Ann Arbor district library, my discoveries van de OBA en Worldcat.
De catalogus van de Ann Arbor district library vond ik erg leuk en klantvriendelijk. Het wijst zich allemaal van zelf en dat kun je ook merken, kinderen maken er ook gebruik van om op de één of andere manier te reageren op een boek dat ze gelezen hebben of van plan zijn om te gaan lezen. Vooral de opmerkingen die je op de kaartjes kwijt kunt is erg leuk en makkelijk te doen.
My discoveries van de OBA is dat weer wat moeilijker, maar toch wel voor de serieuze bibliotheekgebruiker te hanteren.
Worldcat is echt voor de speurneuzen vind ik, maar als je er eenmaal in thuis bent is het zoeken met de verfijningen ideaal. Toch wel echt iets denk ik voor bibliotheekmensen of mensen die bezig zijn met een studie of serieuze hobby.
Ik ga zeker Worldcat gebruiken, het is niet alleen een bron van informatie, maar ook een catalogus die je de weg wijst naar die informatie die je zoekt.

1 opmerking:

  1. Mooi gezegd! Worldcat gebruik ik zelf ook regelmatig. En vind vaak altijd wat ik zoek!!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen