woensdag 3 juni 2009

Ding 11

Het leuke van wiki's is dat je samen met mensen waar je iets gemeenschappelijks mee hebt tot unieke documenten te komen.

Bibliotheekleden/bezoekers hebben gemeenschappelijk dat ze uit een bepaald dorp, stad, gebied komen. Hun belangstelling gaat dus uit naar wat er in hun omgeving van belang is. Het lokaal informatiesysteem van de St. Joseph County Public Library System vind ik goed opgezet, zoals de rubriek lokale auteurs, lokale genealogie, lokale politiek, gemeenschappelijke hobby's etc. Ook de wikipagina van de bibliotheek Deventer vind ik goed van opzet.

Om zelf te oefenen heb ik voor de '23 dingen wiki' de volgende entrie gemaakt met het volgende adres: http://23dingen.pbworks.com/Siamezen-en-Oosters-Korthaar#view=edit, natuurlijk gaat deze wiki over mijn zeer geliefde siamezen/oosters korthaar.

Voor de Zeeuwse favorietenwiki heb ik de entrie 'Johanneskerk Kruiningen' gemaakt. Deze kerk is me heel dierbaar. Ik heb er een speciale band mee en het is een soort 2e huis dat je met de andere dorpsgenoten deelt. Ik ben er bijna iedere zondag, en dat doe ik met veel plezier! Ik kan daar echt van genieten, niet dat de preken me altijd boeien, integendeel, maar ik zit er gewoon graag, ik kom er tot rust, ik zie mijn dorpsgenoten en denk nou niet dat er nooit geen poezen in de kerk zijn, die komen daar om de kerkmuizenpopulatie op peil te houden.
Denk nou niet dat dit een grap is, ik heb er zelfs een foto van.


5 opmerkingen:

  1. Hallo Annet,

    Nu heb ik al heel wat kerkgebouwen bezocht, maar poezen ben ik er nog nooit tegen gekomen. Heb je die kerkmuisjes ook al eens tikkertje zien spelen? Nooit geweten trouwens dat Kruiningen zo'n mooie oude kerk had.
    Groeten,

    Bosse Piel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annet,

    Wat bijzonder. Maar wat zit er nou boven waar die poes naar toe wil? Is dat een muis formaat cavia of heel iets anders?
    Ook een hele mooie omschrijving van mogelijk wikigebruik vind ik. Ben alleen toch nog wat sceptisch over de (blijvende) goede structuur van de wiki als alle bibliotheekgebruikers mogen toevoegen. Daarom denk ik toch dat dan in ieder geval één "supervisor" nodig is.

    Groetjes,
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht dat in de kerk iedereen welkom was, maar blijkbaar wordt er op muizen gejaagd. Mijn dochter zou zeggen zielig hoor. Maar ja, die is zo vegetarisch dat ze zelfs geen vleestomaten eet, bij wijze van spreken.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Henri,

    Ik ben zelf ook vegetarier, maar ja, een poes moet ook leven, en wat is er nu mooier dat dat op een natuurlijke manier gebeurd!

    Groetjes,

    Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, maar de meeste poezen in Nederland jagen tegenwoordig alleen nog maar voor de fun, niet meer om te eten. Het is de aard van het beestje en daar doe je niets aan. That's life.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen