dinsdag 23 juni 2009

Ding 15 en 16

Haha, eindelijk, na veel gepuzzel en gedoe staan dan eindelijk de filmpjes die ik leuk vond op mijn weblog.
Om ideeën op te doen hoe je filmpjes op een leuke manier kunt gebruiken voor de bibliotheek vind ik 'Biblio tube' zeker de moeite waard. Ik heb er 3 filmpjes van afgehaald die ik erg leuk vind. Vooral het filmpje 'Hoe moet ik zoeken op Internet? Leuk om met een groep kinderen zo'n filmpje in elkaar te zetten.
Op het filmpje 'Hoe maak ik een kookboek?' zag ik tot mijn verbazing dat Anna Woltz die uitleg gaf, die had ik in maart nog gezien op de Bisschop Ernstschool in Goes tijdens het Schrijversfestival. Zij vertelde inderdaad dat zij als kind al erg graag kookte, maar ook graag boeken las. Ik was daar samen met Jodi, een stagiare en die heeft het filmpje van You tube gemaakt, dat vond ik ook wel aardig om erbij te zetten.
Op mijn (katten)weblog moet er natuurlijk een filmpje bij waar de kat een hoofdrol speelt en hoe kan het anders dan een filmpje van 'Simon's cat'.
Nog eventjes iets over ding 15.
Ik heb vooral naar radiocast gekeken en daar gaat het je van duizelen wat je daar allemaal kunt beluisteren aan radioprogramma's. Ik heb me natuurlijk geabonneerd op 'Vroege Vogels', altijd leuk om naar te luisteren en bij te houden, dat heb ik ook gedaan voor het dagelijkse hoorspel van Ollie B. Bommel en Niet lezen, maar luisteren.

1 opmerking: