zondag 5 juli 2009

Ding 19 Sociale netwerken

Ik heb nu op dit moment opgegeven bij Dizzie.nl, dat had ik al bij ding 18 gedaan, Bibliotheek 20 Ning en Catster, een amerikaanse site van kattenliefhebbers.
Ik had me bij Dizzie aangemeld, maar nog niets in mijn profiel gezet alleen de foto van Daantje. Ik kreeg al gelijk een krabbel van Sandra, want zij vindt Daantje er leuk uitzien! Nou dat is natuurlijk al een leuke binnenkomer. Ik ga hier zeker mee aan de slag. Heel leuk om met zulke enthousiaste mensen je ervaringen met boeken te delen.
Dat heb ik ook voor Bibliotheek20Ning gedaan. Zeker voor je werk is dat denk ik wel erg nuttig om je ervaringen, problemen, vragen te kunnen delen met medecollega's. Ik heb me voor het jeugdbibliotheekwerk aangemeld en enkele collega's uitgenodigd.
Voor Catster heb ik Daantje aangemeld, ik ben heel benieuwd wie ik daar allemaal tegen ga komen. In ieder geval aan informatie geen gebrek. Leuk om wat meer te weten te komen van het wel en wee van de katers aan de andere kant van de oceaan.
Vooral de netwerken die je op Dizzie en Bibliotheek20Ning opbouwt, zijn zeker nuttig voor je werk. Je deelt ervaringen en vragen uit met anderen die daar ook mee bezig zijn, die je zonder deze netwerken niet leert kennen. Het is dus zeker een verrijking.

3 opmerkingen:

  1. Mooi zo. Denk je dat bibliotheek een sociaal netwerk in zou kunnen zetten voor haar klanten?

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Alinda,

    Nog bedankt voor de leuke twittercartoons, erg leuk!
    Er schijnt in ieder geval veel behoefte te zijn om ervaringen, hobby's etc met elkaar te delen.
    Misschien kun je als bibliotheek mensen op deze manier mee laten denken over de collectie in de bibliotheek, de activiteiten die de bibliotheek organiseert. Misschien zoiets als een klantenpanel.
    Het is het proberen waard. Je wil toch weten wat er bij je klanten leeft.
    Alinda, ik ga weer snel verder, want ik wil de 23 dingen nu toch wel heel erg graag halen!

    Groetjes,

    Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee de klant inderdaad mee laten denken of te wel 'cocreation'!
    Veel succes hoor. Je bent er bijna!!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen