dinsdag 30 juni 2009

Ding 17 en een aanvulling op ding 15

Ik heb gekeken op Lulu en Biblio.com, en dus op boeken gezocht.
Van Lulu heb ik een paar RSS feeds in mijn reader gezet, o.a. van kattenboeken, maar ook van fantasyboeken. Ik heb geprobeerd een boek te maken, maar dat is me niet gelukt, wel een kattenkalender, die ziet er heel mooi uit en ik wilde die ik op mijn zetten, maar helaas, dat is mij niet gelukt. Ik heb wel het intenetadres.
Het is leuk om te doen, maar je moet er wel het één en ander van afweten.
Op Biblio.com blijf je zoeken en kijken naar hele bijzondere en dure boeken zoals dit exemplaar van Bruintje Beer. Dat is dus echt wel voor de serieuze verzamelaar, leuk om naar Biblio.com te verwijzen als een klant naar iets speciaal op zoek is. Het plaatje erbij van het boek kreeg ik niet helder, dus ditmaal een bericht zonder plaatjes
MONSTER RUPERT 1934
by Tourtel, Mary. Illustrated by Mary Tourtel

Price: £800.00 (€ 940.85) (dat is geen kattenpies!)


• Bookseller: Stella & Rose's Books (GB)
• Seller Inventory #: 689360
• Binding: Hardcover
• Publisher: Sampson Low, Marston & Co. Ltd. 1934
Book Description
Sampson Low, Marston & Co. Ltd. 1934. Good condition with no wrapper.1st ed edition. Orange boards and spine. Front cover shows Rupert and his friend Peter in a room with two barrels and a trunk. Coloured picture of Rupert on spine. 6 stories, first one is 'Rupert at the Seaside'. Colour frontis as cover. 50mm thick. 9 x 6". Unpaginated. Spine has 4" split at rear edge, 1" split at top edge, is worn at top and tail and rubbed. Titles and picture on spine clear and complete. Cover edges are rubbed with corners worn. Rear cover is scuffed with a couple of small scratch marks. There is light browning to first and last pages and just a few foxspots to contents which are unusually bright and clean. One page has corner tip torn off and there are a few small closed edge-tears. A remarkably bright copy of this scarce Rupert book.
Nog even terug naar ding 15 en wat je ermee kunt doen in de bibliotheek.
Bij activiteiten zoals een kinderboekenweek, boeken week, Jonge Jury of de Nederlandse kinderboekenjury, kun je samen met kinderen, maar ook volwassenen een podcast maken van bijv. welke boeken zij gelezen hebben, evt. een discussie aan verbinden, of een schrijver interviewen, mogelijkheden genoeg!

1 opmerking:

  1. De link naar de kattenkalender werkt niet helemaal goed denk ik! Klopt dat? Ben er wel nieuwsgierig naar. Als je er niet uitkomt neem dan even contact met me op!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen